Tweede week - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Lisa Kars - WaarBenJij.nu Tweede week - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Lisa Kars - WaarBenJij.nu

Tweede week

Blijf op de hoogte en volg Lisa

19 Januari 2016 | Zuid-Korea, Seoel

De tweede weeknis alweer begonnen.
Afgelopen weekend was erg leuk. Zaterdag ben ik in de buurt gebleven. Ik woon in een soort doolhof met heel veel zijstraatjes. 'S avonds komen we pas met het donker terug, dus dan heb ik er nooit zo'n zin in om de boel in de buurt te verkennen, dus dat deed ik zaterdag maar. Zo heb ik weer een paar sluipweggetjes naar de supermarktjes gevonden. Ze hebben hier niet echt supermarkten, maar convenience stores (soort AH to go). Is soms wel lastig, want ze hebben lang niet alles. Er is wel een supermarkt, maar dan moeten we eerst meerdere haltes met de metro. Misschien iets voor volgend weekend. In de buurt hebben we ook een Paris Baguette, en die zitten eigenlijk door heel Seoul. Ze hebben daar allerlei lekkere broodjes, helaas wel behoorlijk prijzig. Wat me is opgevallen is dat alles hier behoorlijk duur is, allemaal net wat duurder dan in Nederland. Maar wat groente en fruit betreft, rijst het echt de pan uit. Een zak appels kost hier bijvoorbeeld bijna 5 euro. Daarbij is groente en fruit ook heel lastig te krijgen, dus dat mis ik wel echt!

Zondag ben ik met mijn huisgenootje Darya naar Myeongdong geweest, dat is het shop gebied in Seoul. Alles is daar heel vrolijk en super schattig. Zodra je het metrostation op komt word je al begroet door allemaal schattige posters en advertenties, dat heb je niet op de andere metrostations. Qua shoppen is het daar allemaal behoorlijk Westers, dus niet heel veel unieke dingen of leuke souvenirs helaas. Wat wel echt typisch Koreaans is, zijn de make-up winkeltjes, daar heb je hier heel veel van. Dat kennen we hier eigenlijk niet, dat een make-up merk zijn eigen winkel heeft. Daar hebben we dus goed ingeslagen! Wat ook typisch Koreaans is, zijn sheetmasks. Dit zijn gezichtsmaskertjes van een soort van papier/stof gedrenkt in een vloeistof en die doe je dan dus op je gezicht. Je hebt ontzettend veel soorten, ook met allemaal gekke ingrediënten. Ze zijn ook nog eens heel goed en vergeleken met onze gezichtsmaskertjes helemaal niet zo duur, dus ook daarvan gaan een paar mee naar huis. Koreanen vinden uiterlijk heel erg belangrijk, als je door de chique buurten rijdt, zie je ook allemaal klinieken voor plastische chirurgie. Die sla ik toch maar even over.

Gister was de week weer begonnen en hadden we 4 castings, helaas verliepen ze weer niet zo denderend. Vandaag hebben we denk ik maar 1 casting, ik moet pas om 16:40 bij de agency zijn. Mijn huisgenootjes hebben vandaag een testshoot, dus heb ik het huis even lekker voor mezelf. Vandaag wil ik ook even met Cassie praten over wanneer ze een opdracht verwachten voor mij. Ik zit hier inmiddels ruim een week, maar heb nog geen opdrachten binnen en ook de andere jongens en meiden werken hier niet tot nauwelijks. Seoul is een hele leuke stad, maar ik ben hier uiteindelijk wel gekomen om te werken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Korea, Seoel

Seoul

2 maanden modellenwerk in Seoul!

Recente Reisverslagen:

04 Februari 2016

En toen was het februari!

19 Januari 2016

Tweede week

16 Januari 2016

Weekend!

12 Januari 2016

Eerste dagen in Seoul

08 Januari 2016

Laatste dag in Nederland
Lisa

Actief sinds 07 Jan. 2016
Verslag gelezen: 273
Totaal aantal bezoekers 4483

Voorgaande reizen:

09 Januari 2016 - 11 Maart 2016

Seoul

Landen bezocht: